Методичні прийоми:"Вірю - не вірю", "Хмаринка слів", "Місткий кошик"

01.12.2015 10:41

"Вірю - не вірю"

           Цей прийом можна використовувати на будь-якому етепі уроку, кожне питання починаючи фразою: "Чи вірите ви, що... " Учні повинні погодитись з цим твердженням чи ні і аргументувати.

"Хмаринка слів"

           Цей прийом для роботи з термінами, поняттями, історичними персоналіями на узагальнюючих уроках. Учні повинні з вивченої теми виписати всі історичні поняття і терміни і з допомогою комп'ютерної програми чи вручну створити з них певну фігуру (хмаринку, квітку, дерево, рибку і т. д.), та вміти іх пояснити. Можна навести аргументацію того, чому "хмаринка" має саме таку форму.

приклади

"Місткий кошик"

           Цей методичний прийом доречно проводити перед тематичним оцінюванням, на узагальнюючих уроках, як розминку.

           На аркуші паперу діти малюють кошик, на якому мають написати терміни, поняття, дати, історичні постатті з вивченої теми. Кошик має бути заповнений доверху. Через 5 хвилин вчитель зупиняє гру і просить одного з учнів зачитати слова. Всі інші викреслюють назви, які зустрічаються в них. Перемагає той, у кого залишилось найбільше невикреслених слів, тобто у кого місткіший кошик знань.