Лінощі - це основа всього дурного:

хто що й знав - те забуде,

а чого  не вміє - того не навчиться.

                                  В. Мономах

Актуальні питання

ЗНО з історії України у 2016 році (зміни)

       У 2016 році внесені деякі зміни щодо формату ЗНО з історії України а саме:

                        *** кільіксть завдань роботи - 60 (було 56);

                        *** на виконання відведено 150 хв. (було 135);

                        *** сертифікаційна робота складається з двох частин:

частина І

"Історія України ХХ - поч. ХХІ ст."
    30 завдань різних форм
кількість балів - 47
зараховуєтьбся як ДПА в школі
частина ІІ

"Історія України від анйдавніших часів до кінця ХІХ ст.
     30 завдань різних форм
кількість балів - 47

94 бали (сума балів двох частин)

Результат використовується для прйому до вищих навчальних закладів

         Форми завдань сертифікаційної роботи:

 1. Завдання з вибором однієї правильної відповіді (№1 - 23, № 31 - 53) 0 - 1 бал;

 2. Завдання на встановлення відповідності (логічні пари) ("№ 24 - 26, № 54 - 56) - 0, 1, 2, 3, 4 бали;

 3. Завдання на встановлення хронологічної послідовності (№ 27, 28, 57, 58) - 0, 1, 2, 3 бали;

 4. Завдання із вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів (№ 29, 30, 59, 60) - 0, 1, 2, 3 бали.

 

          У 2016 році дійсні серитифікати тільки за 2016 рік. Сертифікати інших років не визнаються.

          Випускник може писати ЗНО з математики та історії, але в школі він повинен написати заяву: результат ЗНО з якого предмету заносити в атестат як ДПА.

          Дата проведення ЗНО - 13 травня 2016 року

Без чого неможливе навчання?

Без процесу виховання. Кожен урок має додавати по камінчику до великої фортеці, що називається "вихована людина".

"Якщо освіта дає нам людину з ерудицією, то виховання складає інтелігентну і діючу особистість" - писав відомий психолог Бехтерев.

Чого чекаєте від учнів?

Здивування. Мені завжди цікаво, який шлях оберуть учні для вирішення поставленого завдання, їх роздуми. Як казав Конфуцій: "Навчання без роздумів є даремним, однак і роздуми без навчання є небезпечні".

Ваша мета?

Виховати компетентного учня, яки у дорослому житті почуватеметься як "риба у воді". І здобуті знання допоможуть приймати правильні рішення, орієнтуватись у потоці інформації, мати свободу вибору.

Що таке PBL?

Один із методів, який сприяє формуванню критичного мислення, є метод проблемного навчання або PBL (Problem-Based Learning). Цей навчальний підхід використовує реальні проблеми як стимул вчитися, як шлях накопичення вмінь і навичок. Перед учнями ставиться проблемне завдання, ситуація, для виходу з якої в них ще немає достатньо досвіду і знань. Працюючи в групі, учень аналізує проблему, формує питання, досліджує, шукає інформацію, висуває гіпотези, ідеї і досягає вирішення проблеми. Замість навчання у вакуумі, учень приймає виклик і вчиться того, що використає у майбутньому. Він не пасивний отримувач знань – він учасник навчального процесу. Використовуючи PBL учитель виступає у ролі помічника, допомагає при обговоренні, допомагає у виборі літератури, консультує, направляє у правильне русло учнівські ідеї. Але при цьому останній вибір залишається за учнями. Таким чином учень здобуває нові знання, опановує нові способи дії

Як навчити учнів розв'язувати юридичні задачі, пояснювати ситуації?

Чудовий засіб - діаграма FILA, яка використовується в процесі PBL ( ідеі - факти - питання - оцінка)

Які методичні прийоми рекомендуєте використовувати при закріпленні, узагальнені?

Найчастіше - гра "асоціація", "чиста дошка", "логічний ланцюг", сенкан. Спробуйте: це змушує учнів уважно працювати на уроці, запам'товувати терміни і поняття, як юридичні так і історичні.

Чи не забирає метод проектів занадто багато часу, брак якого потім негативно впливає на цілісність і повноту навчально-виховного процесу?

Власне така небезпека є цільком реальною, тому при виборі тем для методу проектів керуюся доцільністю його використання. Це так як написано на ліках, коли описують побічні дії:- "Якщо шкода від приймання преперату перевищую користь, то від прийому ліків краще утриматись"