Методичні прийоми: "Асоціація на дошці"

29.11.2015 14:20

"Асоціація на дошці"

         Цей метод залучає власний досвід, має високий рівень зацікавленості, проводиться фронтально. Його можна використовувати на етапі уроку узагальнення (рефлексація), на етепі мотивації теми. Залежно від змісту має три форми проведення.

1. Квітка

         Учитель на дошці малює квітку (середина і 4 - 5 пелюсток). У середину записується поняття. Після цього просить учнів назвати прояви і характеристики поняття і записує їх на дошці на пелюсток.

приклади методу

2. Прямокутник.

       Учитель малює на дошці прямокутник і записує в ньому основне поняття. Потім просить учнів назвати його синоніми, антоніми, прикметники, дієслова, що на їхню думку пов' язані із цим поняттям. Усі вони записуються на відповідних сторонах прямокутника. Коли асоціації закінчуються, вчитель пропонує учням відібрати із кожної групи по три найхрактерніші і дальше - робота.

приклад методу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Поняття

          Учитель вертикально на дошці записує основне поняття, яке мають опрацювати учні. Далі просить назвати ознаки цього поняття або асоціації, які воно у них викликає. Обов' язковою умовою є те, що слова мали б спільні із основним поняттям літери.

приклад методу