Проблемний метод (PBL)

03.12.2015 11:59

Проблемний метод PBL (Problem-Basead Learnig)

        Одним і методів, який формує творче мислення є метод проблемного навчання PBL. Цей навчальний метод використовує реальні проблеми як стимул вчитися, як шлях накопичення вмінь і навичок. Перед учнями ставиться проблемне завдання, ситуація для виходу з якої в них не має достанього досвіду і знань. Працюючи в групі, учень аналізує проблему, формує питання, досліджує, шукає інформацію, висуває гіпотези, ідеї і досягає вирішення проблеми. Замість навчання у вакуумі, учень приймає виклик і вчиться того, що використає у майбутньому. Він не пасивний отримувач знань - він активний учасник навчального процесу. Використовуючи PBL, учитель виступає в ролі помічника, допомагає при обговоренні, виборі літератури, консультує, напрвляє у правильне русло учнівські ідеї, але при цьому остаточний вибір залишається за учнями. Таким чином учень здобуває нові знання, опановує способи дії.

       Проблемний метод доречно застосовувати під час роботи учнів у групах.

       ---- створюються групи, визначаються ролі, обов'язки;

       ---- визначається проблема (кожна група окремо розв'язує своє завдання);

       ---- вироблення ідей, шляхів, які допоможуть зрозуміти проблему та вирішити її;

       ---- вивчення проблеми, пошук інформації;

       ---- синтез і аналіз інформації (учні об'єднують свою роботу, свої знання);

       ---- вирішення проблеми (учні презентують своє рішення з поставленої проблеми, дають оцінку ссвоїй діяльності.

 

Основна ідея PВL
Вчитель- помічник.
Він не мудрець а а гід
                                 Учень - творець.
Головний учесник вирішення проблеми, який керує своїм навчанням

Від навчання - до вивчення.

Від інструкції - до самостійного відкриття.

 

        Учні, приймають участь в PBL, мають можливість сформувати своє власне розуміння проблеми і порівняти його з рішенням своїх однокласників, набуття власного досвіду. Конфлікт - пробіли в знаннях, які вони мають заповнити, щоб вирішити проблему.

         Принципи:

            ***** формування знань 

            ***** самостійне вивчення 

            ***** діяльність 

            ***** розвиток індивідуальних відмінностей в процесі навчання

            ***** важливість вивчення

         Учні розвивають навички мислення вищого рівня і схильні до самостійного вивчення.